fredag den 27. april 2012

Adventure is out there


Jeg må undskylde, at der endnu en gang er gået lang tid mellem posterne her på bloggen. Der har været meget at se til med opgaver, lidt tiltrængt ferie og besøg hjemmefra. Martin er blevet sendt hjem og det er helt underligt nu at skulle finde en hverdag igen. En hverdag med uni, læsning og forberedelse til de kommende opgaver og præsentationer. Fire opgaver er afleveret og har fået svar tilbage på to af dem, som jeg er meget tilfreds med. YES!

Hjemmelavet pizza og hygge aftenen
inden afgang til Cairns
Men lad os spole tiden et par uger tilbage…
Martin ankom fredag den 6. April og hvor var det bare dejligt at se ham igen. Dagen gik med den obligatoriske tour-de-Brisbane og lækker hjemmelavet pizza om aftenen.
Lørdag morgen var det afgang til Cairns og eventyr på Great Barrier Reef.

Cairns er ikke den mest spændende by, men det var et nogenlunde hostel, som heldigvis kun skulle huse os en enkelt nat (til at starte med) inden vi tog ud på vores LiveAboard ombord på the Kangaroo Explorer. Kangaroo Explorer er en stor båd, der sejler rundt mellem revene på Great Barrier og vi var nok i gennemsnit 30-40 mennesker ombord.
Martin og jeg fik vores egen fine, lille kahyt, og knap var vi ankommet før det blev tid til første dyk. Det var nogle meget smukke steder vi dykkede, helt på egen hånd – uden divemaster, men Martin klarede navigationen rigtig flot. Noget helt specielt var natdykkene. Jeg har godt nok prøvet et natdyk før, men der dykkede vi ned sammen med solen (for lige at være poetisk), og det nåede derfor ikke at blive helt mørkt. Det blev det her. Efter aftensmaden – som absolut ikke var noget at råbe særlig højt hurra for – når det var blevet helt helt mørkt, blev vi smidt i vandet med hver vores lille lygte. Det er en virkelig underlig fornemmelse af rum, man oplever, år man er under vandet og det eneste man kan bruge til at orientere sig med er hinandens lyskejler. Meget, meget flot. Om natten blev hajerne aktive, hvilket godt kunne være lidt uhyggeligt, men også sjovt.
De andre på båden var virkelig flinke og der blev delt mange dykker-røverhistorier. Det blev til i alt ti dyk på de tre dage, og her kan I se lidt billeder derfra.







Martin styrer tid og retning!

Velkommen til overfladen og her vores "hjem".

Udstyret er klart til vores aftendyk 
Klokken er her 6.30 - hvilken fantastisk måde at starte dagen på.




Underwater Karate-Kid





Cairns er ikke nogen særlig hyggelig by, så derfor var det også lidt irriterende, at jeg havde taget fejl af datoerne for, hvornår vi var tilbage, hvilket betød en ekstra overnatning. Det hjalp heller ikke, at det regnede – nonstop – alle dage. Heldigvis mødtes vi op med nogle af dem der også havde været med ude og dykke, og havde nogle gode aftener ude i byen.
Jeg efterlod Martin i Cairns torsdag og fløj hjem til Brisbane til syv intensive dage med to opgaver der skulle skrives. Hold nu op, hvor var det hårdt og jeg måtte virkelig hente al den selvdisciplin frem fra gemmerne jeg kunne finde. Heldigvis havde Sabine (danskeren der også bor her i huset) også en masse opgaver, så vi kunne brokke os lidt til hinanden og mødes til pause-the i køkkenet. Færdig blev jeg dog fredag den 20 (hvor godt resultatet blev må tiden vise).
Afleveringen og back-to-school fejrede vi i huset på Dornoch Terrace med en tema-turban-fest. Huset på toppen af bakken blev fyldt med 60-70 mennesker, alle med en eller anden form for hovedbeklædning, der kunne minde om en turban. Aldrig har jeg været til en temafest, hvor det kun var ca 3-4 personer, der ikke var klædt ud. Der var alt fra køkkenrulle-turban, til den klassiske håndklæde-turban til de mere alternative skjorte- og pudebetræks-turban. Festligt var det i hvert fald, men efter en uge, hvor nætterne også var blevet taget i brug for at få opgaverne færdige, gik jeg ret hurtig død på min seng. Men hey, det er jo så det smarte ved at holde fest hjemme.

Sabine og Stine gør velkomstdrinken klar.

Det tyske par - Lisa og Raphael

Cathy (fra Luxemborg) får sat sin turban. Pauline (Frankrig) ser på.

Danske piger...

Så er der gang i køkkenet.

Happy housemates. Fra venstre: Lisa, Raphael, MIG, Alexis (Frankrig), Sabine, Cathy og Pauline

Rune (fra DK) med en lidt (!) alternativ turban.

Køkkenrulle kan også bruges.


Efter en uge på egen hånd rundt i Melbourne og Sydney, kom Martin ”hjem” lørdag. Mandag stod den på kvalitets-søskende-tid og vi stod derfor tidligt op og begav os sydpå til Gold Coast og et besøg i Warner Brothers Movie World. Her mødte vi både Batman, Scooby Doo & Co. og Snurre Snup. Som det hører sig til i sådanne themeparks, var der en masse store rutsjebaner, og det gik ikke stille for sig. Vi blev både reddet ud af en sammenstyrtet subway af Superman, taget en tur ind i Jordens indre (i 4D), opklarede mysterier med Scooby Doo, reddede Jorden med Green Lantern og også et smut forbi det vilde vesten. Alt i alt en meget begivenhedsrig dag, og var en smule træt da vi kom tilbage til Brisbane og jeg så havde forelæsning fra 6-9 om aftenen. Puha!






En smule rundt på gulvet efter at være blevet reddet af Superman - dog alligevel en KLAR 5'er!

"I'll get you out of here fast. SUPERMAN-FAST" og så blev man elders skudt afsted med fold fart. 0-100 på 2 sek!!!

Onsdag var det Anzac Day (hvor Australierne mindes de faldne fra 1. Verdenskrig), og vi droppede byen og tog nordpå til Glasshouse Mountains. Nicolette, som jeg kender fra uni, tog med, og vi havde en dejlig dag i den friske luft og med FLOT udsigt fra toppen af Mt. Ngungun.


Lidt Ansac Day stemning fik vi dog. 

Bregne-hav

Adventure's out there.







Nu er Martin så taget hjem og her er ret stille. Og det regner. Det gode humør er der dog ingen der kan tage fra os og om lidt skal Sabine og jeg lave pandekager – yay!
Om 45 dage er mit semester i Australien færdig. 46 dage… Har min sidste eksamen den 12. Juni. Det er godt nok vildt at tænke på, hvor hurtigt det her semester er gået, og hvor meget der stadig er, der skal nås inden den 12.

Det var en lille up-date. Der er sikkert en masse jeg har glemt, men det må så komme hen ad vejen. Håber I alle har det godt – jeg tænker på jer og foråret i Dk. Nyd det lige lidt for mig, der går efteråret og ”vinter” i møde her på den anden side… 

Regnvejret kan heldigvis bringe noget flot med sig - her en regnbue over West End.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar