mandag den 13. februar 2012

There's no place like home


…og mit home er nu 191 Dornorch Terrace, 4101 Highgate Hill, Brisbane.

At finde bolig i Brisbane er ikke nogen nem opgave. Men det er det vel egentlig ikke mange steder, hvor det er. Det gælder om at holde tungen liiige i munden, for der kan godt være langt mellem snapsene.
Jeg havde derfor sørget for at booke dagen med en masse kom-og-se-vores-udlejnings-værelse-aftaler. Så var der da en større chance for at ende ud med et eller andet. Og Brisbane er DYR! Selv om jeg er vant til de høje københavnske priser, må jeg indrømme, at jeg er overrasket.
Oh well… Det første sted jeg var ude og besøge, var tæt på det multikulturelle og spændende West End, som vist er Brisbanes Nørrebro og derfor ret tiltrækkende på mig. Men hold nu op en rotterede. Udenfor skallede malingen af. Indenfor var gulvene skæve,  værelserne virkelig ! små og generelt bare ulækre. Jeg har hørt mange historier om, hvordan mange af stederne er i den stand, så må ærlig indrømme, at luften gik lidt ud af ballonen efter det besøg… Men… The show must go on. Så jeg tog en dyb indånding og tog videre til næste sted.
Efter at have kæmpet i en bagende middagssol, op ad en meget stejl bakke (!), blev jeg mødt af følgende breath-taking udsigt (og nej, det havde ikke noget at gøre med, at jeg havde gået op ad bakken).

Skyline - Central Business District


Lige på hjørnet lå huset så. Det de her kalder et ægte Queenslander-hus. Med højt til loftet, fine udskæringer og flotte mørke trægulve. Godt nok er det lidt slidt, men atmosfæren og stemningen er bare noget helt særligt. Jeg var faktisk ikke rigtig i tvivl, da jeg tog derfra. Og selv om jeg besøgte et andet sted bagefter, kunne jeg ikke rigtig slippe tanken om det fine hus på toppen af bakken. Så jeg skyndte mig at ringe og takke ja. Så det er nu mit hjem. Som jeg deler med 5 (tror jeg) andre studerende af forskellig nationalitet. Det bliver bare så spændende. Jeg rykker ind allerede i morgen – weehee…

Køkken og fælles spiseplads

Køkken

Gangen - min dør er den første til højre

For enden af gangen ligger dette fælleslokale - der kommer flere møbler i løbet af de næste par uger

Mit værelse, den ene vinkel

Mit værelse, den anden vinkel (undskylder at det er lidt sløret)

Huset ude fra vejen

Ellers har dagen budt på besøg på QUT, hvor jeg har fået ordnet en masse praktiske ting og også bare siddet midt på campus og følt mig hjemme. Glæder mig faktisk til at komme i gang.
Har også besøgt en dansk pige (Stine) som jeg mødte til EDU pre-departure-møde  i København, for hvad der føles som 100 år siden. Vi har aftalt sammen at kaste os ud i storbyjunglen her i løbet af ugen.

Nu vil jeg lægge mig til at sove. Har vist indtaget huskatten Missys plads her på gæsteværelset – så vi har indgået kompromis og deles nu lidt om sengen :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar